Wystąpienia i wywiady

IV Konferencja Customer Intelligence - 14-15.10.2015

Prelekcja "Skuteczna operacjonalizacja środowiska analitycznego – czyli powtarzalny i efektywny proces tworzenia oraz wdrażania modeli predykcyjnych"

Relacja z wydarzenia: "[...] Na podkreślenie zasługują przede wszystkim prelekcje: Sposoby poprawiania jakości danych na różnych etapach, nie tylko tym początkowym (Andrzej Czechowski, Business Intelligence Head, SAMSUNG ELECTRONICS) oraz Skuteczna operacjonalizacja środowiska analitycznego – czyli powtarzalny i efektywny proces tworzenia oraz wdrażania modeli predykcyjnych (Mariusz Gromada, Kierownik Zespołu Analitycznego Wsparcia Kampanii, BANK MILLENNIUM). Pierwszy dzień, jak zwykle zakończył się koktajlem, który pozwolił na dalsze dyskusje i nawiązywanie kontaktów w nieco mniej formalnej atmosferze. [...]"

CustomerIntelligence-2015

czytaj dalej

Danych trzeba używać - Wywiad dla Miesięcznika Finansowego BANK - 26.01.2016

W jaki sposób dbać o jakość danych niezbędnych do przeprowadzania wiarygodnych analiz? Mariusz Gromada, kierownik Zespołu Analitycznego Wsparcia Kampanii, Departament Zarządzania Kampaniami w Banku Millennium.

Dosyć często miałem okazję odpowiadać na to pytanie i zawsze moją główną radą było, aby danych używać. Wykorzystywanie danych, to pierwszy krok do identyfikacji nieprawidłowości w danych. Nie istnieje system informatyczny bez błędów, hurtowania danych bez błędów w danych – natomiast z pewnością istnieją nieujawnione błędy, których ujawnienie to sytuacja pozytywna. [...] czytaj dalej

Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Pęd do wiedzy
BANK - Wywiad dla Miesięcznika Finansowego BANK - 29.02.2016

Business Intelligence jest dla banków najważniejszym narzędziem IT. Stawia tym samym, po raz pierwszy w historii, analitykę biznesową ponad rozwiązaniami klasy security.

Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Pęd do wiedzy

"Człowiek i maszyna

[...] Business Intelligence to znacznie więcej niż możliwość raportowania wyników/faktów z przeszłości, dziś to przede wszystkim przewidywanie, prognozowanie i wspieranie działań przyszłych. W czasach gdy sukces biznesowy jest coraz bardziej zależny od szybkości i elastyczności w dostosowywaniu się do zmian, istotnym aspektem jest trafne identyfikowanie i wykorzystywanie/mitygowanie pojawiających się szans i ryzyk. Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do bankowości, gdzie procesy decyzyjne niemal w całości opierają się na pogłębionej analizie danych. Business Intelligence to zaawansowane narzędzia i technologie, ale również utalentowani ludzie z wielką pasją – taka kombinacja to klucz, to gwarant, że wydobycie praktycznych informacji z dużych wolumenów danych wewnętrznych i zewnętrznych, nieustannie wzrastających, stanie się osiągalne. Możliwości są nawet większe, obecnie wielką szansą staje się ekstrakcja wiedzy w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym wsparciu ogromnej liczby różnych formatów danych. Obecne rozwiązania technologiczne sprawiają, że jest to wykonalne i akceptowalne kosztowo. [...]" czytaj dalej

Systemy rekomendacji przy wykorzystaniu narzędzi w chmurze Microsoft Azure Machine Learning

Warsztat dla grupy 30 studentów z Koła Naukowego Statystyki przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Tematem spotkania były systemy rekomendacji przy wykorzystaniu narzędzi w chmurze Microsoft Azure Machine Learning. czytaj dalej

Konferencja Big Data – bigger opportunities - 25.04.2017

Prelekcja "Odczarowujemy modele predykcyjne - teoria i praktyka"

Relacja z wydarzenia:

Mariusz Gromada - SGH - Big Data – bigger opportunities

Konferencja Big Data - bigger opportunities - 2017

czytaj dalej

Views All Time
Views All Time
287
Views Today
Views Today
2