Wystąpienia i wywiady

IV Konferencja Customer Intelligence - 14-15.10.2015

Prelekcja "Skuteczna operacjonalizacja środowiska analitycznego – czyli powtarzalny i efektywny proces tworzenia oraz wdrażania modeli predykcyjnych"

Relacja z wydarzenia: "[...] Na podkreślenie zasługują przede wszystkim prelekcje: Sposoby poprawiania jakości danych na różnych etapach, nie tylko tym początkowym (Andrzej Czechowski, Business Intelligence Head, SAMSUNG ELECTRONICS) oraz Skuteczna operacjonalizacja środowiska analitycznego – czyli powtarzalny i efektywny proces tworzenia oraz wdrażania modeli predykcyjnych (Mariusz Gromada, Kierownik Zespołu Analitycznego Wsparcia Kampanii, BANK MILLENNIUM). Pierwszy dzień, jak zwykle zakończył się koktajlem, który pozwolił na dalsze dyskusje i nawiązywanie kontaktów w nieco mniej formalnej atmosferze. [...]"

CustomerIntelligence-2015

czytaj dalej

Danych trzeba używać - Wywiad dla Miesięcznika Finansowego BANK - 26.01.2016

W jaki sposób dbać o jakość danych niezbędnych do przeprowadzania wiarygodnych analiz? Mariusz Gromada, kierownik Zespołu Analitycznego Wsparcia Kampanii, Departament Zarządzania Kampaniami w Banku Millennium.

Dosyć często miałem okazję odpowiadać na to pytanie i zawsze moją główną radą było, aby danych używać. Wykorzystywanie danych, to pierwszy krok do identyfikacji nieprawidłowości w danych. Nie istnieje system informatyczny bez błędów, hurtowania danych bez błędów w danych – natomiast z pewnością istnieją nieujawnione błędy, których ujawnienie to sytuacja pozytywna. [...] czytaj dalej

Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Pęd do wiedzy
BANK - Wywiad dla Miesięcznika Finansowego BANK - 29.02.2016

Business Intelligence jest dla banków najważniejszym narzędziem IT. Stawia tym samym, po raz pierwszy w historii, analitykę biznesową ponad rozwiązaniami klasy security.

Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Pęd do wiedzy

"Człowiek i maszyna

[...] Business Intelligence to znacznie więcej niż możliwość raportowania wyników/faktów z przeszłości, dziś to przede wszystkim przewidywanie, prognozowanie i wspieranie działań przyszłych. W czasach gdy sukces biznesowy jest coraz bardziej zależny od szybkości i elastyczności w dostosowywaniu się do zmian, istotnym aspektem jest trafne identyfikowanie i wykorzystywanie/mitygowanie pojawiających się szans i ryzyk. Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do bankowości, gdzie procesy decyzyjne niemal w całości opierają się na pogłębionej analizie danych. Business Intelligence to zaawansowane narzędzia i technologie, ale również utalentowani ludzie z wielką pasją – taka kombinacja to klucz, to gwarant, że wydobycie praktycznych informacji z dużych wolumenów danych wewnętrznych i zewnętrznych, nieustannie wzrastających, stanie się osiągalne. Możliwości są nawet większe, obecnie wielką szansą staje się ekstrakcja wiedzy w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym wsparciu ogromnej liczby różnych formatów danych. Obecne rozwiązania technologiczne sprawiają, że jest to wykonalne i akceptowalne kosztowo. [...]" czytaj dalej

Systemy rekomendacji przy wykorzystaniu narzędzi w chmurze Microsoft Azure Machine Learning

Warsztat dla grupy 30 studentów z Koła Naukowego Statystyki przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Tematem spotkania były systemy rekomendacji przy wykorzystaniu narzędzi w chmurze Microsoft Azure Machine Learning. czytaj dalej

Konferencja Big Data – bigger opportunities - 25.04.2017

Prelekcja "Odczarowujemy modele predykcyjne - teoria i praktyka"

Relacja z wydarzenia:

Mariusz Gromada - SGH - Big Data – bigger opportunities

Konferencja Big Data - bigger opportunities - 2017

czytaj dalej

Analizowanie wszystkiego - Komentarz dla Miesięcznika Finansowego BANK - 24.11.2017

Chcemy czy nie, rewolucja dotyka każdego z nas. Wielkie i małe przedsiębiorstwa oraz mnóstwo urządzeń jest stale podłączonych do sieci. Internet of Things nie jest już innowacją, stał się nową rzeczywistością. Nie oszukujmy się - big data nie jest już tylko sloganem czy zabawą. Jest to strategia obecnego i przyszłego zarządzania informacją.

Miesięcznik Finansowy Bank- Analizowanie Wszystkiego - 2017/11

"[...] Jakie będą kierunki rozwoju systemów analitycznych?

Organizacje nie potrzebują strategii Big Data, potrzebują strategii biznesowej zawierającej Big Data - Bill Schmarzo, CTO Dell EMC Services Big Data.

W bankowości te słowa znaczą jeszcze więcej. PSD2 zbliża się wielkimi krokami, co wywiera na bankach presję, by umożliwiły dostępu do rachunku podmiotom trzecim. Instytucje bankowe będą dostawcami danych,ale nie tylko – mogą również stać się beneficjentami nowych informacji. PSD2 otwiera więc możliwości oferowania zupełnie nowych usług poprzez niewykorzystywane dotąd kanały. Do zwiększenia konkurencyjności na rynku bankowym konieczne będzie rozwinięcie zdolności w kontekście digitalizacji, stosowanie zaawansowanej analityki oraz wykorzystanie metod uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w czasie niemal rzeczywistym. Nowe technologie to szanse, które mogą być wykorzystane lub nie. Metodyki zwinne oraz podejście „Test and Learn” to jasny kierunek transformacji.  [...]" czytaj dalej

Big data pomaga budować bliższe relacje z klientami - Rzecz o Biznesie / Rzeczpospolita TV - 13.12.2017

Celem banku nie jest wiedzieć wszystko, tylko to, co jest niezbędne do budowy bliższych relacji z klientami – mówi Mariusz Gromada, Kierujący Zespołem Analitycznego Wsparcia Kampanii, Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Mariusz Gromada w Rzeczy o Biznesie

"[...] Business intelligence to analityka biznesowa, czyli procesy przekształcania danych w wiedzę, która wykorzystywana jest do trafnych decyzji. Dzisiaj sukces biznesowy zależy od identyfikowania szans i ryzyk. Jest to szczególnie istotne w branży finansowej, gdzie proces decyzyjny niemal w całości opiera się na pogłębionej analizie danych. Do niedawna BI to było głównie raportowanie wyników. Dzisiaj to przewidywanie i wspieranie przyszłych działań. Nadrzędnym celem analityki jest dbanie o dobro klienta. Chodzi o oferowanie łatwiejszych, lepszych, bardziej dopasowanych i bezpieczniejszych produktów.  [...]" czytaj dalej

Views All Time
Views All Time
691
Views Today
Views Today
1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *